مقاله


کد مقاله : 13971009166557

عنوان مقاله : اعتماد الکترونیک مشتریان به فروشگاه‌های آنلاین با رویکرد کاهش ریسک

نشریه شماره : 40 فصل پاییز - زمستان 1395

مشاهده شده : 301

فایل های مقاله : 564 KB


نویسندگان

  نام و نام خانوادگی پست الکترونیک مرتبه علمی مدرک تحصیلی مسئول
1 مجید محمدشفیعی m.shafiee@ase.ui.ac.ir استادیار دکترا
2 نگین احقر بازرگان n@gmail.com دانش آموخته دانشجوی کارشناس ارشد

چکیده مقاله

یکی از کاربردهای اینترنت که در سال‌های اخیر، توجه زیادی به آن شده است، خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت است که با نام تجارت الکترونیکی شناخته می‌شود. تجارت الکترونیکی به‌دلیل امتیازاتش نسبت به تجارت سنتی، روزبه‌روز کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند و به‌زودی به بستری بی‌رقیب برای تمام کسب‌ و كارها تبدیل می‌شود. یکی از چالش‌های مهم در تجارت الکترونیکی، جذب مشتریان به خرید از یک وب‌سایت است. مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که خریداران در خرید آنلاین ریسک بیشتری نسبت به خرید سنتی احساس می‌کنند. این ریسک درک‌شده، ناشی از بی‌اعتمادی خریداران به اعتبار فروشگاه‌های آنلاین و مالکان آنهاست. هدف این پژوهش بررسی این مسئله است که چگونه اعتماد، تعامل افراد را با تجارت الکترونیکی تحت تأثیر قرار می¬دهد تا به این نتیجه برسد که چه معیار‌های امنیتی باید در نظر گرفته شود تا ریسک کاهش یابد و راهکار‌هایی برای کاهش ریسک ارائه شود.