رمز عبور را فرموش کرده ام
کد مقاله : 13980806193147
عنوان مقاله : ارزیابی امکان استفاده از رسانههای نوین هنری در مراکز آموزش عالی بهعنوان رسانه آموزشی با بهرهگیری از الگوی Sections
کلمات کلیدی : بازیهای کامپیوتری، ، رسانه آموزشی، ، فضای چندرسانهای، ، تکنولوژیهای نوین هنری، ، واقعیت افزوده، ، واقعیت مجازی
نشریه شماره : 45 فصل بهار - تابستان 1398
مشاهده شده : 414
فایل های مقاله : 307 KB
این مقاله در پی ارزیابی امکان، نتایج و اثرات بهکارگیری تکنولوژیهای نوین هنری بهعنوان یکی از ابزارهای ممکن آموزشی با تأکید ویژه بر تأثیرات آن بر آموزشهای فنی، حرفهای و مهارتی در سطح آموزش عالی است. نویسندگان پنج رسانه جدید هنری شامل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، سیمولیشن، بازیهای کامپیوتری، و فضاهای حساس و چندرسانهای را با توجه به امکانات و تواناییهای آن و براساس الگوی پیشنهادی توسط پول و بیتز بهمنظور ارزیابی رسانههای آموزشی با عنوان الگوی Sections موردتوجه قرار دادهاند. در این الگو، هشت شاخص اساسی برای انتخاب یک رسانه آموزشی پیشنهاد و از طریق طراحی پرسشهایی متناسب با موضوع تحقیق و ارزیابی و امتیازدهی به رسانههای موجود، مناسبترین رسانه برای آموزش مشخص شده است. نتیجۀ این تحقیق ضمن تأکید بر توجه به شاخصهای متفاوت آموزشی در انتخاب رسانه، ارائه پیشنهادهایی برای بهترین استفاده از رسانههای موجود است.